وبلاگ

بازسازی اتاق کودک

کودکان در هر فضایی که قرار می ­گیرند به دنبال، بازی و کنجکاوی هستند. اتاق کودک، یکی از بخش ­های خانه است که ممکن است کودکان زمان زیادی از ساعات روز را در آن بگذرانند. در نتیجه باید فضایی مناسب برای بازی و کنجکاوی کودکان و از طرفی هم آرامش آنها باشد. اگر اتاق کودکتان این ویژگی­ ها را ندارد بهتر است به فکر بازسازی این اتاق باشید. نمی ­دانید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید، قرار است در این مطلب راجع به بازسازی اتاق خواب کودک صحبت کنیم و راه­ حل­ هایی را بیان کنیم. پس با استیکرسرا همراه باشید.

طرح پروانه تزیینی جهت خرید کلیک کنید

طراحی و بازسازی اتاق کودک

شما ممکن است با تغییر سن فرزندتان به فکر طراحی و بازسازی اتاق کودک بیفتید و یا زمانی که قرار است فرزند جدیدی به خانواده اضافه شود؛ به دنبال آماده سازی یکی از اتاق­ ها برای او باشید. به طور کلی قبل از شروع کار بازسازی باید به عوامل موثر در طراحی اتاق کودک توجه کنید:

  • سن کودک: عناصر موجود در اتاق؛ با توجه به اینکه اتاق متعلق به یک نوزاد است و یا کودکی که به مدرسه می­رود متفاوت خواهد بود. در انتخاب مبلمان و عناصر مختلف اتاق کودک؛ رشد فرزندتان را فراموش نکنید؛ یک قفسه کوچک و فانتزی کتاب برای کودک 5 ساله ممکن است پنج سال دیگر کاربرد زیادی نداشته باشد. برای اجرای بازسازی اقتصادی، کمی آینده نگر باشید.
  • روحیات و علاقه کودک: اگر سن کودک به صورتی است که می ­تواند راجع به رنگ و چیدمان و.. نظر بدهد، بهتر است با او راجع به علایقش صحبت کنید.
  • ابعاد و اندازه اتاق: مطمئنا نمی ­توانید هر ایده­ای که به ذهنتان می ­رسد را در اتاق خواب بچه پیاده کنید؛ زیرا مساحت و ابعاد و اندازه آن عامل بسیار مهمی در اجرای ایده ­ها هستند.
  • میزان بودجه: در برنامه ­ریزی برای بازسازی اتاق کودک به میزان بودجه­ ای که دارید توجه کنید. با بودجه بیشتر می ­توانید تغییرات بیشتری را در اتاق خواب ایجاد کنید.
  • امکان تغییر اتاق در سال­ های بعد: شاید تصمیم به تغییر خانه در طی سال بعد داشته باشید، و یا در خانه ­ای اجاره ­ای زندگی می­ کنید که قرار است سال بعد جابه ­جا شوید. پس با توجه به میزان بودجه خود به تغییرات منطقی و کاربردی فکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *